Medytacja czystego umysłu

Wiele inspiracji natemat narzedzi duchowego rozwoju.
Awatar użytkownika
Mugosia
Posty: 3
Rejestracja: 20 lipca 2007, o 15:03
Reputacja: 0

Medytacja czystego umysłu

Postautor: Mugosia » 22 lipca 2007, o 22:34

dopiero zaczynam się zagłębiać w ten temat i przepraszam jeśli zaśmiecam forum niepotrzebnie, ale chciałabym zapytać czy jest jakaś strona na której opisane dokładnie jak zacząć medytować, interesuje mnie medytacja czystego umysłu, być może najlepsza na początek. ale jak zacząć? bardzo proszę o pomoc, w tym momencie jestem prawie zielona, przeczytałam artykuł czym jest ta medytacja, ale nie mogę znaleźć w jakiś sposób zacząć, jak to w ogóle ma wyglądać itd.

bardzo dziękuję za ewentualne odpowiedzi :)

zoolwik
Posty: 62
Rejestracja: 9 maja 2007, o 14:35
Reputacja: 0

Postautor: zoolwik » 23 lipca 2007, o 08:22


hanif
Posty: 3
Rejestracja: 13 stycznia 2008, o 19:29
Reputacja: 0
Kontaktowanie:

Postautor: hanif » 13 stycznia 2008, o 19:55


Awatar użytkownika
Prometeusz
Posty: 1615
Rejestracja: 21 marca 2008, o 15:56
Reputacja: 0
Płeć: M
Kontaktowanie:

Postautor: Prometeusz » 21 marca 2008, o 21:12

Słowa Buddy znajdują się w różnych rozprawach (sutrach oraz innych tekstach) i są różnie interpretowane. Konsekwencją tego jest używanie róznych słów do nazywania (różnych?) stanów medytacyjnych. Są dwa podstawowe atrybuty tych stanów: świadomość (percepcjonalna) i skupienie, a ich głównym wynikiem jak i celem jest tzw włonięcie medytacyjne i jest to (mimo że potem dzieli się na różne poziomy) najczystrzy stan umysłu jaki można osiągnąć. I myśle, że to masz własnie na myśli.

Podstawą większości praktych medytacyjnych jest medytacja uważnosci oddechu